söndag 14 februari 2010

1028 km/h

Snöstormar i Frankfurt gjorde att vi fick förseningar från start. Men efter dryga timmen fick vi lyfta från Arlanda och pallrade oss ner till Tyskland. Där väntade 4h av väntan så vi dödade dem genom att äta Big Tasty Bacon på McD och kolla in flygplatsen by night. Frankfurt har alltså en STOR flygplats. Rätt knepigt att hitta rätt när man ska någonstans. När vi gick igenom säkerthetskontrollen fick jag ta av mig kläder och skor och de trodde att jag hade farliga saker i skorna så de fick scannas separat och vakten gav surt tillbaks dem till mig när han inte hittade något farligt. Till slut fick vi komma ombord på vårt plan mot Singapore. Det var ett sånt där superduperstort plan med två våningar och typ 450 passagerare. Den rackarn tog oss till Singapore på tolv timmar och där fick vi stiga av planet i 30 minuter för att gå på samma plan igen efter tankning och städning. Nu var det bara 7h flygning kvar, men ca 6h av dom var fulla av turbulens. Tydligen på grund av något dunderåskväder över Australien just samma natt som vi flög. Lyckligt ovetandes om detta trodde vi att det var normalt att det skulle studsa så mycket. Flygplanet flög i 102 km/h oxå, rätt ballt.

Vi kom till passkontrollen och tjejerna smet igenom utan problem, men (inte oväntat) var det problem för oss. Våra pass-scanningar visade "FAILED" i stor röd text över skärmen, men vakten var schysst och de aktiverade våra pass och visa så vi blev inte satta i fängelse. Droghunden var intresserade av oss, jag var rädd att mina skor skulle ryka igen, men jag klarade mig denna gång.

Taxi till hostelet, bla bla bla, frukost på strandpromenaden, incheckning, rundvandring i Coogee och sen lite jet-lag sömn. Uppvakning, promenad längs havet i spöregn, sushirestaurang med världens största sushibitar, hemgång och däckning i sängen till Star Wars.

Detta var första dan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar